Johan: The Witch’s Wrath to dynamiczny i pełen akcji fabularny symulator łucznika. Jest osadzony w konwencji dark fantasy.
Historia pełni tutaj niebagatelną rolę – dzięki niej gracz czuje motywację do dalszego działania i szybko nawiązuje więź emocjonalną z głównym bohaterem Johanem – członkiem bandy leśnych zbójów, którzy trudnią się łupieniem kupieckich karawan. W kompanii jest kilka innych, bardzo ciekawych postaci: były myśliwy, nauczyciel fechtunku z imperialnej szkoły miecza czy zabójca.
Postać sterowana przez gracza jest świetnym łucznikiem.
Potrafi z 40 kroków trafić ptaka siedzącego na gałęzi drzewa. Dzięki trybowi Precision Shot będzie mogła robić za pomocą łuku i strzał rzeczy niewyobrażalne.
Stylistyka wizualna gry to malarski Digtal Painting.
Realistyczna mechanika strzelania z łuku
Projektujemy specjalny system strzelania z łuku, tak aby był jak najbardziej zbliżony do realistycznego łucznictwa, ale dawał zarazem radość z posyłania strzał we wrogów.
Mroczny i klimatyczny świat
Akcja gry osadzona jest w bardzo nieprzyjaznym świecie, pełnym brutalnych stworów.
Jest ciężko i niebezpiecznie. Gracz musi być bardzo czujny.
Nietuzinkowa historia
Nasza opowieść będzie stopniowo przyspieszać, prowadząc gracza przez trzy poziomy aż do gorącego finału. Historia będzie motywowała gracza do ciągłej akcji, tak, żeby przeżył ją z zapartym tchem.
Malarska oprawa wizualna
Grafika w grze będzie stylizowana na malarstwo cyfrowe. Speed Paintingowy obraz wspiera nieco komiksową warstwę narracyjną. Taka stylistyka spaja całą opowieść.
Dynamiczny rozwój postaci
Gracz będzie ulepszał swoją postać, korzystając z systemu perków. Odblokowywane one będą w zależności od wykonywanych czynności.