Image Power, a rynek chiński

Niedługo przed premierą naszej pierwszej gry, Dieselpunk Wars, podpisaliśmy umowę z firmą HeartBeat Interactive Entertainment Ltd., która wyda produkcję na rynku chińskim. W naszej opinii jest to strategiczna decyzja – według danych „Global Games Market Report” (Newzoo) blisko połowa wydatków na gry wideo pochodzi z Chin i USA. Tymczasem badanie „The Game Industry of Poland 2020” pokazuje, że polskie studia na razie eksportują na rynek chiński stosunkowo niewiele gier – około 10% ich przychodów pochodzi z Azji (z Państwa Środka, ale także z Japonii czy Korei). Analitycy Niko Partners wskazują, że w 2019 graczy pecetowych było w Chinach aż 321 mln. To prawie tyle, ile jest obywateli w USA.

“Debiutancka gra to dla spółki duże wyzwanie i ważne wydarzenie. Dziś możemy ocenić, że wielomiesięczne przygotowania opłaciły się i zakończyły sukcesem. Pierwsze wyniki sprzedażowe są zgodne z założeniami, przewidujemy szybki zwrot kosztów produkcji. Oceny graczy na Steam są w większości pozytywne, co dobrze wróży kolejnym produkcjom. Dodatkowym bodźcem będzie dla nas pojawienie się Dieselpunk Wars w Chinach, na jednym z najważniejszych rynków dla gier wideo. Nie ukrywamy, że mocno leży on w obszarze naszych zainteresowań i mamy wobec niego plany, o których będziemy informować w przyszłym roku” – ocenia Piotr Figarski, wiceprezes Image Power.